Artikel i AGA tidningen

Artikel i AGA tidningen

Aktivt samarbete och engagemang för nöjda kunder AGAs områdessäljare Joakim Resare har under många år tillsammans med Niclas Söberg på Svetshuset i Örebro framgångsrikt samarbetat. De besöker aktivt kunder tillsammans och det gemensamma engagemanget har gett Svetshuset en stark position i Örebro med omnejd. Men vad har då Svetshuset för framgångsrecept? Vi frågar Niclas Söberg.

”Kompetens, service och aktivt engagemang är det vinnande konceptet,” säger Niclas Söberg, ägare och grundare av Svetshuset. ”Att alltid ge bra service och se nya försäljningsmöjligheter och ärlighet är det jag kör på.”

Ärlighet varar längst brukar det heta. I Niclas fall är det att ge ärliga råd, det dyraste alternativet är inte alltid det bästa. Kunderna litar på Svetshusets råd och återkommer. Svetshuset har idag ca 90% av kunderna inom Örebro med omnejd.

Niclas och hans anställda på Svetshuset försöker alltid ha koll på kundernas avtal och flaskpark och se om kunderna har något på att vinna genom att exempel utvidga eller förnya hyresavtal

Gemensamma kundbesök
Svetshuset och AGA gör ofta besök hos kunder tillsammans. ”Att åka ut till kunderna tillsammans ger oss bra möjligheter att diskutera nya lösningar tillsammans med kunderna, där vi från båda hållen kan bidra med kunskap och erfarenhet,” säger Niclas.

Tät kontakt ger ovärderlig information
Svetshuset försöker alltid att ha en dialog med varje enskild kund för att se behov.  ”Relationen kund och försäljningsställe är viktigt. Våra kunder ska kunna komma in mitt i arbetet för att hämta lite gas eller någon utrustning och sedan kunna vara tillbaka på arbetsplatsen och fortsätta svetsa. Det ska vara enkelt, vi ska ge relevanta råd och ha det som de behöver på hyllan,” säger Niclas.

För Niclas är det inte det viktigast att han eller AGA tjänar en extra hundralapp här eller där, det viktigaste är att han har nöjda och trogna kunder.  ”Förstå mig rätt, självklart ska vi alla göra goda affärer. Men det är den långsiktiga relationen med kunden som är viktigast. Jag är övertygad om att vi alla tjänar på det i längden.  Och det ska premieras att man fortsätter att vara AGA-kund,” säger Niclas.

Text: Karin Kallander & Cecilia Rudengren
Foto: Cecilia Rudengren

2017-01-04 13:05
Tillagd i varukorgen